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A career at Magnus !

Founded in 1946, Magnus is a leading technological industrial solutions provider in Canada. We are a third-generation company with offices located in Quebec and Ontario. Our passion and innovation contribute to the technological development of our business and industry; our employees are encouraged to think outside the box and bring forth new ideas to foster personal and professional growth.

Sustainable development is part of our corporate DNA; Magnus is a certified B Corporation that continuously seeks to improve its social and environmental performance, transparency, and accountability.

If working for a dynamic and forward-thinking company that prizes the environment interests you, send us your cv to apply now.

If you wish to join Magnus, send us your application at careers@magnus.ca or look at the current offers.

  • Planificateur de services (dispatcher) - Boucherville (QC)

    Sous la responsabilité du VP support et Service après-vente, le titulaire du poste est responsable de la planification, de l'ordonnancement et de l'exécution des appels de services en clientèle incluant la préparation du bon de travail, du matériel requis, des instructions de travail, et de l’administration des appels et des contrats de service de maintenance préventive appels de service (fermeture et facturation).

    Summary of responsabilities

    • Effectuer le processus d’ouverture, de fermeture et de facturation des appels de service.
    • Effectuer le suivi des pièces requises pour la réalisation des travaux (préventif et correctif).
    • Planifier la cédule des techniciens de services et optimiser leur déplacement et leur route.
    • Avec l’assistance du magasinier, préparer tout le matériel requis, incluant les pièces et équipements requis pour la réalisation des travaux.
    • Effectuer une rencontre de coordination avec les techniciens de service afin de leur présenter les travaux devant être réalisés au cours de la journée et des particularités de ceux-ci.
    • Collecter les bons de travail des travaux effectués la journée précédente et valider avec les techniciens les particularités de ceux-ci requis pour la facturation et le suivi avec la clientèle pour les appels de services.
    • Effectuer avec le magasinier le retour des pièces non-utilisées pour balancer l’inventaire.
    • Service à la clientèle - Répondre aux appels téléphoniques
    • Répondre aux demandes de prix de pièce faites par la clientèle externe/interne
    • Évaluer les coûts et faire des soumissions pour la réalisation de travaux supplémentaires et/ou de suivi reliés aux travaux réalisés lors d’un appel de service.
    • Au besoin, seconder le superviseur du département de service et pièces
    • Proposer des idées pour maintenir l'amélioration et l'innovation de nos équipements.
    • Effectuer toutes autres tâches connexes.

    Requirements

    • Détenir une AEC en logistique de transport, mécanique du bâtiment, mécanique d’entretien ou tout autre diplôme jugé pertinent
    • Détenir de 3-5 ans d’expérience pertinente à titre de répartiteur dans un département de service
    • Maîtrise de l’Anglais et du Français (parlé et écrit)
    • Maîtrise du niveau intermédiaire des logiciels de la suite Microsoft Office
    • Connaissance d’un système intégré de gestion (ERP/MRP).
    • Connaissance des procédés et équipements CVAC – un atout
    • Connaissances en mécanique du bâtiment – un atout
  • Water Treatment Technician (Ontario)

    Under the supervision of the Technical Support Supervisor, the technician analyses water and glycol systems, verifies water treatment equipment and ensures customer satisfaction.

     

    Summary of responsabilities

    • Visit customers and verify their mechanical installations
    • Carry out on-site water sampling and analysis
    • Identify water analysis needs and requests for our laboratories
    • Apply chemicals dosage 
    • Inspect and verify customer equipment (boilers, cooling towers, etc.)
    • Optimize implemented treatment techniques
    • Coordinate service visit schedule and optimize travel
    • Verify chemicals inventory and if necessary, inform sales representatives
    • Evaluate equipment needs and identify sales opportunities for service and equipment
    • If necessary, conduct training of client operations staff
    • Maintaining a cordial business relationship
    • Assist sales representatives in maintaining customer satisfaction
    • Participate in the development phase and start-up of new projects in collaboration with sales representatives
    • Repair of small equipment and replacement of basic parts
    • Write reports (visits, recommendations and expenses) and update electronic customer records;
    • Apply Health & Safety and ISO rules at all times
    • Ensure temporary replacement of one or several colleagues of the team during holidays
    • Perform unforeseen and urgent tasks in his area of expertise
    • Maintain order and keep the company issued service vehicle clean and tidy at all times,
    • Perform other related tasks

    Requirements

    • College degree in Chemistry, Water treatment or equivalent studies.
    • 0-2 years of experience in Technical Support.
    • Must hold a valid driver’s licence.
    • Proficiency in English (written and spoken). French is an asset.
    • Knowledge of Microsoft Office Suite.
    • Be in good physical condition: Be able to lift, move, push, and pull objects between 20 and 33 kg.
    • Good communicator, motivated, proactive, and persevering.
    • Proven ability to find solutions.
    • Professionalism and integrity.
    • Focused on providing excellent customer service.

    The chosen candidate could, on occasion, be required to travel for up to 48-72 hours at a time to carry out technical services, with expenses paid. 
    Training, on-boarding and continued support will be provided.

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